- Actueel
-
15-10-2023
Aanleg glasvezelnetwerk clusters gestart -
07-07-2023
Groen licht voor uitbreiding glasvezelnetwerk Horst aan de Maas -
01-05-2023
Uitbreiding glasvezelnetwerk -
23-10-2022
Webpagina DELTA Fiber Netwerk online -
01-09-2022
Verkoop glasvezelnetwerk BuitenGewoonBereikbaar -
24-11-2021
Hergebruik van oude waterleiding maakt aanleg van glasvezel haalbaar en betaalbaar op Mackayweg in Tienray -
11-03-2021
Ik wil graag kiezen voor bijvoorbeeld KPN of Ziggo. Waarom kan dat niet op het glasvezelnetwerk van BuitenGewoonBereikbaar? -
06-10-2020
Aanleg afgerond, beheer en onderhoud gestart -
21-06-2020
Na-aansluitingen mogelijk na zomer 2020 -
15-04-2020
Bijna alle adressen aangesloten op glasvezelnetwerk BGB -
07-02-2020
Nog niet geactiveerd in POP-gebied America of Sevenum? -
17-12-2019
Eerste adres geactiveerd op het netwerk van BuitenGewoonBereikbaar -
06-12-2019
Goed nieuws; levering POP-gebied America van start -
02-11-2019
BuitenGewoonBereikbaar supports slotconcert Rowwen Hèze -
17-10-2019
Activatie POP-gebied America vertraagd -
13-09-2019
POP-station en straatkasten geplaatst -
13-09-2019
Schouw POP-gebied Swolgen later gestart -
23-06-2019
Informatieavond POP-gebied Swolgen op 2 juli -
28-05-2019
Informatieavond POP-gebied Grubbenvorst op 4 juni -
26-03-2019
Vóór 30 maart 2019 aanmelden voor POP-gebied Sevenum -
15-03-2019
Persbericht; eerste schop in de grond -
26-02-2019
Informatieavond POP-gebied Sevenum op 12 maart -
28-01-2019
Vóór 1 februari 2019 aanmelden voor POP-America -
27-01-2019
Informatieavond POP-gebied America op 24 januari -
20-12-2018
Planning aanleg glasvezel in buitengebied Horst aan de Maas bekend! -
02-10-2018
De schop in de grond voor snel internet buitengebied -
18-05-2018
BGB en Spitters tekenen aannemersovereenkomst -
16-03-2018
Realisatie glasvezelnetwerk komt in zicht -
25-01-2018
Aannemer bezig met optimalisatie van glasvezelnetwerk -
13-11-2017
Volgende stap: komen tot een aanbestedingsovereenkomst -
22-09-2017
Voortgang aanbesteding aanleg glasvezel in buitengebied -
04-08-2017
Selectiefase afgerond, gunningsfase gestart -
15-05-2017
Aanbestedingsprocedure is gestart -
09-05-2017
Samenwerkingsovereenkomst ondertekend -
24-02-2017
Stichting BuitenGewoonBereikbaar opgericht -
23-11-2016
BuitenGewoonBereikbaar (BGB) wordt een stichting -
21-09-2016
Gemeenteraad positief maar wenst verdere uitwerking -
20-09-2016
Dinsdag 20 september 2016 voorstel garantstelling in gemeenteraad -
30-08-2016
Intertec Consultancy versterkt werkgroep BuitenGewoonBereikbaar -
25-07-2016
Marktpartijen tonen geen interesse in aanleg glasvezel in het buitengebied -
06-07-2016
Stand van zaken -
01-02-2016
65% van buitengebied wil glasvezel
Bijna alle adressen aangesloten op glasvezelnetwerk BGB
Woensdag 15 april 2020Komende maand worden de laatste adressen die onderdeel uit maken van het netwerkontwerp aangesloten. Alleen de adressen, die zich op tijd hebben aangemeld bij één van de providers en de eenmalige eigen bijdrage hebben betaald, krijgen een glasvezelaansluiting.
Begin mei wordt de veegronde afgerond. Oorspronkelijk stond de veegronde gepland voor eind maart. Echter vanwege de corona-maatregelen heeft de aannemer eerst de nodige voorzieningen moeten treffen om verantwoord en veilig te kunnen werken in belang voor haar medewerkers en de klanten. Op dit moment worden de afspraken voor de huisaansluitingen opnieuw ingepland.
Ondertussen zijn de providers druk bezig met het activeren van de gerealiseerde glasvezelaansluitingen. Na activatie kan er ook daadwerkelijk gebruik worden gemaakt van de diensten en producten. Het inplannen van de activatie gebeurt door de providers. Mocht u hierover vragen hebben neem dan contact op met uw provider.
TriNed 0880-803030
Plinq 088-7768444
De providers hebben in verband met het coronavirus maatregelen genomen voor de veiligheid van personeel en klanten. Activatie van adressen loopt door zolang dit verantwoord en met wederzijdse instemming kan plaatsvinden.
In de opstartfase van zowel de aanleg als activatie zijn er altijd dingen die niet direct lopen zoals het zou moeten. Gelukkig worden deze adequaat opgelost en hersteld met dank aan de inspanning en goede samenwerking van de betrokken partijen. BGB is blij met de vele positieve reacties. Inwoners en bedrijven zijn enorm geholpen met het oplossen van de digitale kloof.